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Golf GTI Clubsport
ChristophGTI
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Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 12:55 Uhr -
ob er in Serie wirklich so Tief ist wie auf dem Bild?
Abholung GTI 03.06.2014 GTI Pure White, MSD byJP-Performance
To Do: HJS-Downpipe, Diffusor, Front-Splitter, ESD mit 101mm Endrohren
Bauchmuskeltraining ohne B, ist auchmuskeltraining
To Do: HJS-Downpipe, Diffusor, Front-Splitter, ESD mit 101mm Endrohren
Bauchmuskeltraining ohne B, ist auchmuskeltraining
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 13:01 Uhr -
Zitat geschrieben von stelli
neue Bilder
http://www.netcarshow.com/volk...clubsport/
Dort ist wieder keine Mittelarmlehne verbaut... Das können die doch nicht Ernst meinen
Damit hat sich dann auch das Thema Facelift beim Clubsport erledigt denke ich (sofern es überhaupt eins beim Golf 7 geben wird)
Facelift soll es laut VW Händler erst ab 2018 geben mit dem neuen Golf 8 GTI und R 2019 bei uns in der Schweiz dann Serienmässig mit LED voll Scheinwerfer
VII R (FL): HS - Lapiz Blue - Sicherheitspacket - Beheizbare Frontscheibe - Garantie+ 2J (120tkm) - SSP - 19" Pretoria Silber - Discover Media - Mobiltelefonvorbereitung Comfort
Bestellt: KW11 (15.3.17) | Produktion: KW21 (22.5.17) | Auslieferung: KW26 (1.07.17)
VII GTI: HS | Schwarz UNI | Composition Media | Dynaudio | Rückfahkamera | Garantie+
Bestellt: KW34 (18.8.15) | Produktion: KW38 | Auslieferung: KW44 (31.10.15)
Gruss Sascha
Bestellt: KW11 (15.3.17) | Produktion: KW21 (22.5.17) | Auslieferung: KW26 (1.07.17)
VII GTI: HS | Schwarz UNI | Composition Media | Dynaudio | Rückfahkamera | Garantie+
Bestellt: KW34 (18.8.15) | Produktion: KW38 | Auslieferung: KW44 (31.10.15)
Gruss Sascha
nussecke
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Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 14:45 Uhr -
Hi,
heute kam eine Pressemeldung raus:
https://www.volkswagen-media-s...h=4C8wspBU
Viel neues steht aber nicht drin, mehr Infos gibt es wohl auf der IAA.
LG
heute kam eine Pressemeldung raus:
https://www.volkswagen-media-s...h=4C8wspBU
Viel neues steht aber nicht drin, mehr Infos gibt es wohl auf der IAA.
LG
Aktuell: 2014'er GTI PP
Davor: GTI Edition 35, GTI Edition 30, Golf 4 GTI 1.8t AUQ(180 PS), Golf 3 GTI-TDI (20 Jahre Sondermodell)
Davor: GTI Edition 35, GTI Edition 30, Golf 4 GTI 1.8t AUQ(180 PS), Golf 3 GTI-TDI (20 Jahre Sondermodell)
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 15:55 Uhr -
Das sieht doch schon mal nicht schlecht aus. Im Wesentlichen so wie schon am Wörthersee,
nur vielleicht eine Spur seriennäher, was Tieferlegung und Spurbreite angeht. Das muss aber
noch lange nicht heißen, dass er so bereits in diesen Details der Serie entspricht. Erfahrungs-
gemäß sind solche Bilder fast immer geschönt, gerade was die Höhe angeht. Dasselbe könnte
auch Sitzheizung und MAL betreffen. Wer weiß, vielleicht entfällt die SH auch wenn man die
optionalen Motorsportschalen wählt (wie es aussieht kosten sie Aufpreis). Das wäre schade.
Die MAL ließe sich leichter nachrüsten, wenn sie denn zwischen die Lehnen passt. Genau da
könnte der Grund liegen, falls sie entfällt. Oder es soll für den puristischen Touch sorgen . . .
AMS spricht von 10 s dauerndem Overboost (auf rechnerisch 291,5 PS), und von 380 Nm statt
sonst 350 Nm für diesen Zeitraum - beides klingt plausibel. Serienmäßig soll es geschmiedete
18"-Räder geben. Zu sehen sind sie leider noch nicht. Zu wünschen wären 8.0" Breite, ein
geringes Gewicht (unter 10 kg), und wenn's nach mir ginge ein zeitloses Design, dass sich an
die Vorgänger Rockingham und Watkins Glen anlehnt bzw. sich daraus weiterentwickelt. Eine
BBS CI-R in 8x18 wäre meine ganz persönliche Idealvorstellung. BBS hat ja Tradition bei GTI-
Jubiläumsmodellen.
http://www.auto-motor-und-spor...21278.html
Die gegenüber dem normalen GTI erhöhten Verbrauchsmotor dürften m. E. nicht am Motor
selbst liegen, und auch weniger an der Aerodynamik, sondern lassen evtl. auf eine kürzere
Übersetzung schließen. Ich fände das gut. Der normale GTI ist eher zu lang übersetzt.
Ich finde es übrigens nicht verkehrt statt Journalistenprosa erst den offiziellen Pressetext
von VW zu lesen. Da ist oft zuverlässiger. Auf die Schnelle habe ich ihn aber vorerst nur auf
Englisch gefunden:
VOLKSWAGEN TO UNVEIL MORE POWERFUL GTI CLUBSPORT AT THE FRANKFURT INTERNATIONAL MOTOR SHOW
New anniversary model celebrates the GTI's 40th birthday
- 265 PS special edition accelerates from 0 to 62 mph in 5.9 seconds
- An overboost function increases power to more than 290 PS for a short time
- Expressive exterior design features new front bumper, side skirts, rear diffusor and multi-part roof spoiler
Wolfsburg, September 9, 2015 – At the beginning of 2016, the iconic sporty compact—the Golf GTI— celebrates its 40th birthday. Volkswagen will mark this historic event with a dramatic special edition: the new Golf GTI Clubsport. Volkswagen will present the production version at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, offering a first look at the most powerful production GTI ever.
The company that invented the GTI is thus continuing the tradition of anniversary models, as exclusive special editions also marked the 20th, 25th, 30th and 35th birthdays. The turbocharged and direct-injection engine in the anniversary model delivers an output of 195 kW / 265 PS, 35 PS more than the previous most powerful Golf GTI. That isn't all, however. For a short time—for about 10 seconds—the driver can increase engine power by an additional 10 per cent to more than 290 PS using an overboost function. This added power is activated simply by pressing the throttle fully.
The Golf GTI Clubsport sprints from 0 to 62 mph in 6.0 seconds with a 6-speed manual gearbox; with the optional 6-speed dual-clutch automatic transmission (DSG), the time is reduced to 5.9 seconds. The Golf GTI Clubsport has a top speed of 155 mph with both transmissions. Despite all this power and performance,the car is frugal: the manual transmission car has fuel consumption of 33.8 mpg (equivalent to 160 g/km CO2), which improves to 34.8 mpg (155 g/km CO2) with the DSG gearbox.
Not only has the anniversary model got more power, but Volkswagen has also extensively revised the design, equipment and aerodynamics. Due to the high power output and significantly improved downforce, the Golf GTI Clubsport has groundbreaking handling properties at high speeds and breathtaking cornering speeds.
The Golf GTI Clubsport is painted in "Oryx White" (other colors available), with the roof contrasting in black. The exterior designers created a completely new front bumper, new side sills, a new rear diffuser, a new multi- part roof spoiler and exclusive forged aluminum-alloy wheels for the anniversary model. These features immediately make the anniversary model stand out from the regular GTI models.
In terms of style, the side profile of the Golf GTI Clubsport is based on the original GTI: the first generation was characterized by a wide black trim stripe on the side between the front and rear wheel arches at sill level. This stripe is replicated on the side of the anniversary model, paying homage to the 1976 Golf GTI, and is enhanced with "Clubsport" lettering. The black trim stripe is continued at the front around the air scoop incorporated in the front bumper. The optional "Brescia" 19-inch aluminum-alloy wheels were specially designed for the new Golf GTI Clubsport , while the standard 18-inch aluminum-alloy wheels are also a new design. Another special detail is the high-gloss black door mirror caps.
The redesigned roof spoiler, honed in the wind tunnel, is much larger than its counterpart on the current GTI. There is a narrow gap between the black roof area and the wing-like spoiler placed above it. The roof spoiler is finished in high-gloss black on the underside with "Oryx White" above the roof line. The lower rear section of the car has also been individualized. The redesigned, chrome-plated twin tailpipes have been elegantly integrated in the diffuser; the diameter of the tailpipes is much larger than on the regular Golf GTI models. The LED rear lights are finished in dark black-red.
The interior features iconic details that are essential for every GTI, including ergonomic sport seats featuring tartan fabric upholstery, red stitching, a golf-ball-shaped shifter knob and black headliner. These sporty features have been modified for the Golf GTI Clubsport: the seats are folding racing buckets instead of sport seats, for instance, and are partially covered with Alcantara and feature a honeycomb pattern on the backrests and seat cushions. A red line enhances the seat belts. New trim strips in "Honeycomb 40" design on the instrument panel, center console and doors give the interior an even more exclusive appearance. Sporty decorative features include Alcantara trim on the shift lever, an Alcantara sport steering wheel (with GTI emblem, red seam and 12 o'clock marking) and customized floor mats with red edging. When the driver and front passenger open the doors, they see unique stainless steel kick plates with red GTI lettering.
- (c) VOLKSWAGEN AG -
http://www.autoblog.com/2015/0...-official/
EDIT: da war Nussecke schneller - danke für den Link
nur vielleicht eine Spur seriennäher, was Tieferlegung und Spurbreite angeht. Das muss aber
noch lange nicht heißen, dass er so bereits in diesen Details der Serie entspricht. Erfahrungs-
gemäß sind solche Bilder fast immer geschönt, gerade was die Höhe angeht. Dasselbe könnte
auch Sitzheizung und MAL betreffen. Wer weiß, vielleicht entfällt die SH auch wenn man die
optionalen Motorsportschalen wählt (wie es aussieht kosten sie Aufpreis). Das wäre schade.
Die MAL ließe sich leichter nachrüsten, wenn sie denn zwischen die Lehnen passt. Genau da
könnte der Grund liegen, falls sie entfällt. Oder es soll für den puristischen Touch sorgen . . .
AMS spricht von 10 s dauerndem Overboost (auf rechnerisch 291,5 PS), und von 380 Nm statt
sonst 350 Nm für diesen Zeitraum - beides klingt plausibel. Serienmäßig soll es geschmiedete
18"-Räder geben. Zu sehen sind sie leider noch nicht. Zu wünschen wären 8.0" Breite, ein
geringes Gewicht (unter 10 kg), und wenn's nach mir ginge ein zeitloses Design, dass sich an
die Vorgänger Rockingham und Watkins Glen anlehnt bzw. sich daraus weiterentwickelt. Eine
BBS CI-R in 8x18 wäre meine ganz persönliche Idealvorstellung. BBS hat ja Tradition bei GTI-
Jubiläumsmodellen.
http://www.auto-motor-und-spor...21278.html
Die gegenüber dem normalen GTI erhöhten Verbrauchsmotor dürften m. E. nicht am Motor
selbst liegen, und auch weniger an der Aerodynamik, sondern lassen evtl. auf eine kürzere
Übersetzung schließen. Ich fände das gut. Der normale GTI ist eher zu lang übersetzt.
Ich finde es übrigens nicht verkehrt statt Journalistenprosa erst den offiziellen Pressetext
von VW zu lesen. Da ist oft zuverlässiger. Auf die Schnelle habe ich ihn aber vorerst nur auf
Englisch gefunden:
Zitat
VOLKSWAGEN TO UNVEIL MORE POWERFUL GTI CLUBSPORT AT THE FRANKFURT INTERNATIONAL MOTOR SHOW
New anniversary model celebrates the GTI's 40th birthday
- 265 PS special edition accelerates from 0 to 62 mph in 5.9 seconds
- An overboost function increases power to more than 290 PS for a short time
- Expressive exterior design features new front bumper, side skirts, rear diffusor and multi-part roof spoiler
Wolfsburg, September 9, 2015 – At the beginning of 2016, the iconic sporty compact—the Golf GTI— celebrates its 40th birthday. Volkswagen will mark this historic event with a dramatic special edition: the new Golf GTI Clubsport. Volkswagen will present the production version at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, offering a first look at the most powerful production GTI ever.
The company that invented the GTI is thus continuing the tradition of anniversary models, as exclusive special editions also marked the 20th, 25th, 30th and 35th birthdays. The turbocharged and direct-injection engine in the anniversary model delivers an output of 195 kW / 265 PS, 35 PS more than the previous most powerful Golf GTI. That isn't all, however. For a short time—for about 10 seconds—the driver can increase engine power by an additional 10 per cent to more than 290 PS using an overboost function. This added power is activated simply by pressing the throttle fully.
The Golf GTI Clubsport sprints from 0 to 62 mph in 6.0 seconds with a 6-speed manual gearbox; with the optional 6-speed dual-clutch automatic transmission (DSG), the time is reduced to 5.9 seconds. The Golf GTI Clubsport has a top speed of 155 mph with both transmissions. Despite all this power and performance,the car is frugal: the manual transmission car has fuel consumption of 33.8 mpg (equivalent to 160 g/km CO2), which improves to 34.8 mpg (155 g/km CO2) with the DSG gearbox.
Not only has the anniversary model got more power, but Volkswagen has also extensively revised the design, equipment and aerodynamics. Due to the high power output and significantly improved downforce, the Golf GTI Clubsport has groundbreaking handling properties at high speeds and breathtaking cornering speeds.
The Golf GTI Clubsport is painted in "Oryx White" (other colors available), with the roof contrasting in black. The exterior designers created a completely new front bumper, new side sills, a new rear diffuser, a new multi- part roof spoiler and exclusive forged aluminum-alloy wheels for the anniversary model. These features immediately make the anniversary model stand out from the regular GTI models.
In terms of style, the side profile of the Golf GTI Clubsport is based on the original GTI: the first generation was characterized by a wide black trim stripe on the side between the front and rear wheel arches at sill level. This stripe is replicated on the side of the anniversary model, paying homage to the 1976 Golf GTI, and is enhanced with "Clubsport" lettering. The black trim stripe is continued at the front around the air scoop incorporated in the front bumper. The optional "Brescia" 19-inch aluminum-alloy wheels were specially designed for the new Golf GTI Clubsport , while the standard 18-inch aluminum-alloy wheels are also a new design. Another special detail is the high-gloss black door mirror caps.
The redesigned roof spoiler, honed in the wind tunnel, is much larger than its counterpart on the current GTI. There is a narrow gap between the black roof area and the wing-like spoiler placed above it. The roof spoiler is finished in high-gloss black on the underside with "Oryx White" above the roof line. The lower rear section of the car has also been individualized. The redesigned, chrome-plated twin tailpipes have been elegantly integrated in the diffuser; the diameter of the tailpipes is much larger than on the regular Golf GTI models. The LED rear lights are finished in dark black-red.
The interior features iconic details that are essential for every GTI, including ergonomic sport seats featuring tartan fabric upholstery, red stitching, a golf-ball-shaped shifter knob and black headliner. These sporty features have been modified for the Golf GTI Clubsport: the seats are folding racing buckets instead of sport seats, for instance, and are partially covered with Alcantara and feature a honeycomb pattern on the backrests and seat cushions. A red line enhances the seat belts. New trim strips in "Honeycomb 40" design on the instrument panel, center console and doors give the interior an even more exclusive appearance. Sporty decorative features include Alcantara trim on the shift lever, an Alcantara sport steering wheel (with GTI emblem, red seam and 12 o'clock marking) and customized floor mats with red edging. When the driver and front passenger open the doors, they see unique stainless steel kick plates with red GTI lettering.
- (c) VOLKSWAGEN AG -
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EDIT: da war Nussecke schneller - danke für den Link
Grüße, Mike
Man hört am liebsten das, was man sowieso schon weiß. Es geht ums Recht haben, sonst nix.
Pelzig
FAQ zum GTI Clubsport
Man hört am liebsten das, was man sowieso schon weiß. Es geht ums Recht haben, sonst nix.
Pelzig
FAQ zum GTI Clubsport
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 16:05 Uhr -
Klingt in der Pressemitteilung nach viel Arbeit für den Teiledienst beim
GTI PP DSG - Oryxweiß - 01/2014
GTI DSG - CSGM - 12/2015
GTI DSG - CSGM - 12/2015
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 17:10 Uhr -
Zitat geschrieben von stelli
also, wenn der CS sonst wirklich ohne MAL und ohne Sitzheizung kommt..... ohje.. dann wird es wohl doch nicht mein neuer....
Clubsport heisst ja auch nicht volle Hütte.
Clubsport bedeutet auf sportlich getrimmt, urban, pur, direkt, auf das Nötigste beschränkt.
Kannst froh sein, dass der CS noch ne Klima und ne Rückbank hat. Das müsste nämlich neben so manch anderem Komfortextra auch raus. Und die Aufpreisliste dürfte es so gar nicht geben. Ausser Fahrwerksupgrade, Bremsen und Käfig dürfte da weder Radio noch Assis, noch internetzeugs drin sein.
Aber naja, hauptsache es kommt Kohle in die Kasse.
Neid und Gier regiert die Welt...
ab 08/2019: GTI Performance - indiumgrau - Honeycomb- 4 Türen - DSG - Brescia - AHK - Rückfahrkamera - Radio Composition Media - Navi Discover Media - DAB+ - Dynaudio Excite - Panoramadach - DCC - Fahrerassistspaket plus - Seitenscheiben 60% - Aussenspiegel klappbar - Verkehrszeichenerkennung
ab 08/2019: GTI Performance - indiumgrau - Honeycomb- 4 Türen - DSG - Brescia - AHK - Rückfahrkamera - Radio Composition Media - Navi Discover Media - DAB+ - Dynaudio Excite - Panoramadach - DCC - Fahrerassistspaket plus - Seitenscheiben 60% - Aussenspiegel klappbar - Verkehrszeichenerkennung
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 17:14 Uhr -
Kickdown für 10% Mehrleistung? Und was macht der HS? Hat der auch Kickdown?
Gruß Markus - Golf7GTI.com Moderator
Gti P mit DSG, R-Motor incl. upgraded Turbo (426 PS mögl.)+LLK, Mstg umcodiert +HGP Software, Ca.400PS, HGP Kupplung, GFB DVX T9659, APR Turboinlet, Neuspeed Ladedruckrohre, Autotech Benzinpumpen Kit+Pumpenstößel, DTH komp,KW Clubsport 2-Way, KW Stabis, SuperPro Koppelstangen und Fahrwerkslager, ATS GTR 9x18 , Stehbolzen, StopTech ST60 355er 2-teilig, GTE Unterboden, , ,
Gti P mit DSG, R-Motor incl. upgraded Turbo (426 PS mögl.)+LLK, Mstg umcodiert +HGP Software, Ca.400PS, HGP Kupplung, GFB DVX T9659, APR Turboinlet, Neuspeed Ladedruckrohre, Autotech Benzinpumpen Kit+Pumpenstößel, DTH komp,KW Clubsport 2-Way, KW Stabis, SuperPro Koppelstangen und Fahrwerkslager, ATS GTR 9x18 , Stehbolzen, StopTech ST60 355er 2-teilig, GTE Unterboden, , ,
Betreff: Re: VW GTI Clubsport - Gepostet: 09.09.2015 - 17:52 Uhr -
Sollet beim HS kein Ding sein, der hat doch auch ein "Kickdown Punkt " wie die mit DSG
Golf 7 R Tornadorot
Mit KW DDC Plug and Play
AGA: Edel01 in 3.5" ab Turbo
Sommerreifen: Finest13 FN1 mit Pirelli P Zero in 225/35R19
Winterreifen: BBS SR in 18" mit 225/40R18
APR Drehmomentstütze
SuperPro VA Lager
APR Turboinlet
PTB-Racing zweischeiben Kupplung mit EMS
Mit KW DDC Plug and Play
AGA: Edel01 in 3.5" ab Turbo
Sommerreifen: Finest13 FN1 mit Pirelli P Zero in 225/35R19
Winterreifen: BBS SR in 18" mit 225/40R18
APR Drehmomentstütze
SuperPro VA Lager
APR Turboinlet
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